1.Odpady segregowane i niesegregowane ( gromadzone w workach) będą odbierane co dwa tygodnie z miejsc ( jak dotychczas) przez przedsiębiorcę wybranego przez Gminę w przetargu tj. ZTR s.c. Nogaj R., Szewczyk S. Blizne.
2. Worki będą dostarczane mieszkańcom nieodpłatnie przez Odbierającego odpady w ilości niezbędnej do odebrania wszystkich odpadów. Sposób dostarczenia worków Odbierający odpady uzgodni z właścicielem nieruchomości zamieszkałej. Dopuszcza się rezygnację z dostarczania worka zielonego w sytuacji gdy Odbierający uzgodni to z właścicielem nieruchomości, który zadeklaruje korzystanie z własnego kompostownika. Worki powinny mieć napis „ Gmina Jasienica Rosielna” i powinny być w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasienica Rosielna.
3. Sposób segregacji odpadów w poszczególnych workach oraz harmonogram wywozu odpadów - w załączniku do niniejszej informacji. 4. Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem , na zgłoszenie właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Odbierającym i właścicielem nieruchomości.
5. Odbiór odpadów wielkogabarytowych( meble, dywany, wózki dziecięce, materace, kołdry, rowery, zabawki dużych rozmiarów, duże szyby), zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon przeterminowanych leków, zużytych olejów, farb, rozpuszczalników, akumulatorów, baterii odbywać się będzie przez wystawienie ich przez właścicieli nieruchomości przed swoimi nieruchomościami dwa razy w roku (jesienią i wiosną). Termin odbioru będzie określony w harmonogramie wywozu odpadów oraz na stronie internetowej Gminy Jasienica Rosielna.
6. Ponadto odpady segregowane, wielkogabarytowe (meble, dywany, wózki dziecięce, materace, kołdry, rowery, zabawki dużych rozmiarów, duże szyby), zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, przeterminowane leki, zużyty olej, farby, rozpuszczalniki, akumulatory, baterie, popiół oraz odpady rozbiórkowe i budowlane z drobnych prac niewymagających pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót (w ilości maksymalnej 1m3 od jednej nieruchomości zamieszkałej na rok m.in. wanny, umywalki, deski, płytki, grzejniki itp.) będzie można przekazać we własnym zakresie, nieodpłatnie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Bliznem, który będzie zorganizowany przez Gminę na bazie oczyszczalni ścieków. O terminie uruchomienia Punktu oraz jego czasu pracy mieszkańcy będą powiadomieni poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Gminy oraz na tablicach ogłoszeń.
7. Odbierający odpady zobowiązany jest do kontrolowania worków pod względem zgodności zbieranych w nich odpadów komunalnych z zapisami Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie gminy Jasienica Rosielna. W przypadku, gdy odpady gromadzone są niezgodnie z regulaminem, Odbierający odbierze te odpady oraz powiadomi pisemnie Gminę o działaniu właściciela nieruchomości niezgodnym z regulaminem dołączając fotografię identyfikującą przedmiot (z uwidocznioną datą i kodem kreskowym naklejonym na worku), adres właściciela nieruchomości, miejsce zbiórki, informację o zakresie i sposobie naruszenia regulaminu przez właściciela nieruchomości oraz dane pracowników Odbierającego którzy stwierdzili naruszenie. W przypadku drugiego kolejnego lub trzeciego naruszenia regulaminu w zakresie selektywnej zbiórki odpadów na tej samej nieruchomości, Odbierający odpady powiadomi Gminę i właściciela nieruchomości. Skutkować to będzie utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczenie opłaty jak za odpady komunalne zmieszane.
8. Właściciel nieruchomości zobowiązany będzie do naklejania na wystawione worki z odpadami kodów kreskowych identyfikujących dostawcę oraz rodzaj odpadów. Należy nakleić odpowiedni kod na dany kolor worka tzn. kod z napisem „plastik” na worek żółty, kod z napisem „szkło” na worek biały itd. Odbierający odpady będzie zobowiązany podczas odbioru odpadów do odczytu tych kodów za pomocą czytników. Kody w ilości przewidywanej na okres 6 miesięcy dostarczy Urząd Gminy. Następne rozdanie planowane jest w okresie stycznia 2014r. lub w przypadku wcześniejszego wykorzystania – po zgłoszeniu właściciela nieruchomości w Urzędzie Gminy– w terminie wcześniejszym.
9. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami na rzecz gminy co miesiąc bez wezwania w terminie do 15 dnia za miesiąc poprzedni na konto Urzędu Gminy 67 8642 1067 2009 6700 1704 0002, wpłata w banku (w PBS bez dodatkowych opłat) lub w kasie Urzędu Gminy. Wysokość opłaty stanowi iloczyn liczby osób zamieszkałych i wysokości ustalonej opłaty ( 5,80zł za odpady segregowane oraz 11,60 zł za odpady niesegregowane) i wynika ze złożonej deklaracji. W przypadku gdy opłaty nie będą regulowane w terminie, wszczęte zostanie postępowanie egzekucyjne.